MY IKLAN

MY IKLAN

Thursday, September 17, 2015

Petua # 2 : Kurangkan Angin Dalam Badan

Assalamualaikum w.b.t

Pertama kali diserang demam urat seminggu sebelum pergi Cameron Highland. Sebenarnya tak sampai seminggu pun, perjalanan ke sana bermula hari khamis tapi pagi ahad sebelumnya demam dan sakit belakang, tak larat bangun dan terpaksa MC. Alhamdulillah keesokan harinya berupaya balik jugak ke Alor Setar walaupun masih belum sihat sepenuhnya. Nak pergi berurut makcik tu tak berkelapangan, tiap kali nak buat temujanji ada je pelanggan yang menanti. Lagipun masa agak terhad, jam 5.30 petang hingga 6.30 petang dan kalau dah ambik ariq di taska memang tak boleh le mama nak memanjakan diri. 

Entah macam mana 1 malam tu teringat kat air halia yang arwah mak hidangkan semasa pantangkan alif 11 tahun lalu. Setiap pagi dan petang wajib minum air halia ni. Masa pantangkan yang lain-lain tu minum jugak tapi selalu ngelat, almaklum le pantang sendiri sebab emak dah pergi meninggalkan kami. Masa kat alor setar tu saya minum air rendaman halia sebab malas nak pasang gas, alhamdulillah pagi tu sakit belakang semakin berkurangan. Hari khamis balik ke sg dua, sementara menunggu kenderaan jabatan tiba mengambil kami dua beranak, sempat masak dan minum air rebusan halia + lada hitam. Alhamdulillah perjalanan ke Cameron Highland dan semua aktiviti yang dijalankan berjalan lancar dan badan pun rasa ringan je. 

Semenjak itu, setiap kali balik ke sg dua saya akan buat dan minum air halia dan promote pada teman-teman yang mengadu sakit-sakit badan ni. Ye lah bila umur dah nak memncecah 4 series memang senang je penyakit nak datang. Mereka bagi nama air sammy lagi tu, hihihihi apa-apa je la yang penting kita perlu berusaha untuk sihat. Selebihnya serahkan kepada Yang Maha Esa kerana kesembuhan itu hanya milik Allah s.w.t. 



    No comments: