MY IKLAN

MY IKLAN

Thursday, October 29, 2015

Kelebihan Menjadi Ahli Tupperware

Assalamualaikum w.b.t

Sepertimana yang dijanjikan dalam entri Kenapa Saya Memilih Tuperware Brands, hari ini saya akan terangkan kelebihan Menjadi Ahli.

Jimat 25%
  • Sebagai ahli kita layak membeli barangan tupperwarebrands dengan potongan sebanyak 25% daripada harga retail yang tertera di katalog. Sekarang ini kebanyakan dealer/ahli akan jual dengan harga ahli termasuklah saya sendiri. Pada awalnya saya jual dengan harga 15% diskaun sahaja tapi memang sukar untuk menarik minat pembeli. Selepas diselidiki didapati pelanggan akan membeli jika harga ahli yang ditawarkan. Pada saya apa yang penting adalah sales points dan ada keuntungan lain yang akan saya perolehi.

Untung Runcit, Komisen dan Bonus
  • Ini adalah sasaran saya, jika syarat yang ditetapkan dapat dipatuhi ahli akan dapat keuntungan, komisen dan bonus. Syaratnya mudah sahaja iaitu ada personal sales, ada team sales dan rekrut. Bonus sebanyak 5% akan diberikan jika kita membeli barangan nutrimetic, makanan kesihatan, sabun pencuci dan asian meal berjumlah RM300 bulan.

Set Level
  • Set Level merupakan set/barang yang boleh dibeli apabila belian mencapai jumlah tertentu sepertimana yang tertera dalam katalog. Sebagai contoh Level 1: Harga RM 14.90 sahaja jika belian ketika itu berjumlah RM520.00. Ini yang paling saya suka dan untuk koleksi sendiri saya dapatkan di sini.

Belian Dengan Belian (PWP)
  • Setiap bulan akan ada barangan yang dijual dengan harga diskaun lebih daripada 35% dan ini adalah keuntungan yang bukan ahli tidak tahu. Jika barangan PWP dijual dengan harga ahli, saya sudah mendapat keuntungan 10% dan jika dijadikan koleksi/kegunaan sendiri juga ianya amat berbaloi.

Nett Item
  • Sesetengah item ada label nett pada tepi harga barangan yang ditawarkan. Item tersebut tidak layak diskaun walaupun kita bergelar ahli. Barangan ini tidak dikira dalam sales.

Pengekalan Status Keahlian
  • Untuk mengekalkan status keahlian pembelian minima berjumlah RM600 setahun. Jumlah ini adalah berdasarkan kepada harga yang dinyatakan dalam katalog dan bukannya harga sebenar yang anda bayar kerana bayaran yang dibuat hanyalah 75% daripada harga yang tertera di katalog.
 
~ Barangan yang saya perolehi belian dengan belian ~

~ Level 1 ~

Nota:
Penjelasan lanjut boleh hubungi saya melalui email @ whatsapp pada no yang tertera di atas.

    No comments: