MY IKLAN

MY IKLAN

Saturday, October 24, 2015

Tupperware Brands EduPlan


Assalamualaikum w.b.t
Tak ada beban batu digalas.... itulah yang berlaku pada saya sekarang. Semalam dari pejabat terus ke MIMYA Enterprise, stokis Tupperware Brands Mergong, Alor Setar, Kedah Darul Aman. Tujuan nak ambil Rice Smart dan bersembang dengan Kak Romlah. Sekarang ini goyah sikit untuk teruskan perjuangan dalam tupperware disebabkan oleh kekangan masa. Maklum le hujung tahun, inilah masa kena pergi kursus, bengkel, mesyuarat dan lagi best nak kena perabiskan peruntukan tahun semasa. 

Melangkah sahaja masuk ke dalam kedai terus Kak Romlah ajak join Tupperware Brands EduPlan. Katanya perlu key-in selewat-lewatnya pada 25 Oktober 2015. Setelah mendengar penerangan panjang lebar dan dan segala persoalan dapat dirungkaikan, terus isi borang dengan rela hati. Satu perjalanan yang sukar dengan baki masa 1 bulan 10 hari sahaja. Bedasarkan pertimbangan akal yang waras, jika berusaha bersungguh-sungguh, fokus dan ada strategi yang betul pasti kejayaan mampu dicapai. Lagipun kalau gagal rasanya tak rugi apa-apa cuma mungkin rasa kecewa je.  

Apa yang perlu saya lakukan dalam tempoh yang singkat ini???

1. Sebelum 31 Oktober 2015
  • Personal sales RM500 ~ done
  • Recruit 4 orang ahli
  • Team sales RM3000

2. Sebelum 30 November 2015
  • Personal sales RM500
  • Recruit Total 15 Orang
  • Team sales RM 14000


Saya perlu capai target diatas untuk bergelar Director dan melayakkan saya untuk turut serta dalam Tupperware Brands EduPlan.

Eduplan ini pada saya adalah merupakan Gant Chart yang perlu dipatuhi oleh Director yang berminat untuk turut serta. Setiap 3 bulan ada sasaran yang perlu dicapai dan jika berjaya imbuhan yang sangat lumayan menanti. RM10,000 dalam tempoh 9 bulan, nampak macam mudah tapi sukar sebenarnya. Jika strategi tidak disusun dengan yang baik serta tiada kesungguhan pasti ianya tidak akan berjaya.

Masa mula-mula join tupperware dulu tak terfikir pun ini semua. Alhamdulillah Allah bukakan minda saya untuk memanfaatkan peluang yang ada. Semoga saya akan terus istiqimah untuk terus berjuang dalam Tupperware Brands. Jika anda berminat untuk turut serta bersama saya boleh whatsapp 017-458 8559 atau email yahhmohd@yahoo.com.

Saya tidak menjanjikan apa-apa cuma kita boleh bersama-sama melangkah untuk menuju kejayaan. Jika orang lain boleh kenapa kita tidak dan ingatlah Allah tidak akan mengubah nasib seseorang itu melainkan mereka sendiri yang mengubahnya.



    No comments: