MY IKLAN

MY IKLAN

Tuesday, November 3, 2015

Kualiti Memang Terbukti

Assalamualaikum w.b.t

Setiap kali pulang dari kampung pasti kami akan dibekalkan dengan pelbagai makanan yang telah siap dimasak dan bahan-bahan mentah terutamanya sayuran kampung. Selepas Raya Aidil Adha yang lepas pun sama juga, pelbagai sayuran dari cameron highland dan bahan-bahan masakan dibekalkan. Kebetulan sebelum itu saya telah membeli Tupperware Brands Jumbo Modular Keeper With Grid 15 Liter.


Kenapa saya beli???
  • Harga yang ditawarakan lebih murah berbanding harga biasa;
  • Saya suka beli sayur tapi jarang memasak dan kalau masak pun dalam kuantiti sedikit. Biasanya sayur akan rosak begitu sahaja dalam peti sejuk.
  • Bekas ini juga boleh digunakan untuk memnyimpan makanan dalam kuantiti yang banyak jadi senanglah kalau ada potluck, jamuan ataupun kenduri kendara.

Saya bukanlah jenis orang yang hanya percaya pada apa yang orang katakan tentang kelebihan sesuatu produk itu, biasalah bila orang nak jual barang macam-macam kebaikan dan kelebihan akan didedahkan dan kadang kala mereka hanya bercakap secara teori sahaja. Saya lebih suka tengok atau rasai sendiri faedah yang diperolehi, selepas itu baru saya berani untuk kongsikan dengan orang lain kerana saya lebih yakin. Seperti yang saya kongsikan sebelum ini, dulu macam mana orang cakap pasal kelebihan barangan tupperware memang saya tak berminat langsung sebab barang plastik je pun tapi harga punyalah mahal. Boleh baca kisah tu DI SINI.


Berbalik pada bahan dan sayuran yang dibawa pulang selepas raya haji, saya asingkan kepada 2 bahagian, satu disimpan di dalam Jumbo Modular Keeper With Grid 15 Liter dan satu bahagian lagi disimpan dengan cara konvensioanl iaitu membalut sayur berkenaan dengan surat khabar dan letakkan dalan bahagian simpanan sayuran dalam peti ais. Manakala limau saya letakan dalam bekas tipuware dan simpan ditempat yang sama dan selepas 5 minggu hasilnya dapat dilihat seperti dalam gambar di bawah.


Sebelah kanan sayuran yang disimpan Jumbo Modular Keeper With Grid 15 Liter dan yang sebelah kiri adalah sayuran yang disimpan menggunakan kaedah lama. Jadi memang betul apa yang diperkatakan dan saya tidak menyesal membelinya, bak kata pepatah kalah membeli menang memakai.

Nota: 
Sebenar nak buat ujikaji seminggu dua je tapi terlajak sehingga ke lima minggu, jadi terbukti jugak le betapa jarang-jarangnya saya memasak dirumah.






    No comments: