MY IKLAN

MY IKLAN

Friday, March 18, 2011

Bihun Goreng Tomyam

Assalamualaikum....
Memang payah sebenarnya nak menyediakan makan malam kat rumah ni. Ye la alif dan aqil hanya nak makan nasi. Baba pulak bervariasi aka tukar2 menu. Mama pula kalau boleh tak nak makan malam. Dalam erti kata lain nak diet le tu. Bila memikirkan anak2 memang kena masak nasi le hari2. Tapi kesian pula kat baba. Semalam lepas bincang ngan hubby putuskan untuk tak masak nasi. Jadi siap le semangkuk bihun goreng tomyam. Resepi dari kak nor yang dikongsi di myresepi. Saya buat setengah paket bihun dan tambah sotong. Pernah buat tapi masa tu tak sempat nak ambik gambar. Kalau nak resepi sila ke SINI yea. Sepertimana yang dijangka kedua2nya tak pandang pun bihun ni. Mereka lebih rela makan roti. Susah kan? Ok le nak pi cari makan tengahari sat.



10 comments:

Nieza said...

assalam kak...memang sedap bihun tomyam tu...dh pernah buat dh..dan selalu juga buat..hehe

Kak Sam said...

Tu yang suka ngan sifu2 ni. Tak kedekut ilmukan. Kongsi resepi yang sedap2 FOC je. Hanya Allah yg dapat balas budi baik diorang.

Sue @ Nenie said...

Salamm..Diorang tgh membesar tu, mesti nak cari nasi jugaaaa...

Cikin said...

amboi , sedap nya tgk bihun tu ! nyum nyum .
anyway , thanks jgk singgah .
comtest tu tamat 17 april (:

fRaMe+LenSeS said...

wahh. resipi.. nadh suka.. nadh suka. :) nt leh nadh cuba plak.. (iskh.. byknya nak cuba.. tapi tak cuba2 .. hii)

Mama Likha said...

cedapppnye! Likha nak ciket! boleh lahh acik eh... :)

tun_telani said...

assalamualaikum kak sam..
wahh.. susah jugak selera lain2 nih, kn. sy pon biasa jarang mkn mlm, ni dh kawin ni kene jugak laa teman enchik H makan. mmg abih laa diet. kene control mkn sikitt je.

shah-kayrul said...

susah betul nak penuhi anak tekak anak2 nie...last sekali mak jugak yg kena abiskan...

anymz said...

singgah makan bihun rumah sam..lapar pulak hujan2 ni hah..:)

Muzhirah said...

kak sam..ini faveret anak2 saya...mkn ngan keropok...