MY IKLAN

MY IKLAN

Monday, July 18, 2011

Ce Teka....Update !!!!!!


Assalamualaikum
Ce teka.
Apakah nama menu ayam di atas?

Kepada yang memberi jawapan paling cepat dan tepat akan menerima hadiah berupa sepinggan nasi kandar. Tak boleh pos tau kena mai ambik sendiri.

Apa! nak klu. Tak payah le nanti tak mencabar pulak.

SELAMAT BERJAYA
i
i
i
i
i
Dan Pemenang adalah
?
?
?
Ayu Syafieza 
(Jemput mai ke penang yea untuk ambik hadiah)

Disebabkan resepi ni sememangnya best maka minta izin yea Kak nor untuk cnp kat sini. Lain kali nak buat tak payah selongkar dapur orang lagi.

AYAM GORENG BEREMPAH CAJUN
resipi : K.Nor@SecubitGaram

Bahan:
1/2 ekor ayam ~ potong kecil dan toskan
3 ulas bawang putih ~ ditumbuk
1 sudu besar cajun
1 sudu besar serbuk cili kasar
1 sudu kecil serbuk kunyit
1 sudu teh madu
1 sudu besar jus limau nipis
1 sudu besar air
garam
minyak

Cara:
Campurkan kesemua bahan kecuali ayam dan minyak hdan gaul hingga sebati.
Lumurkan pada ayam dan perap sekurangnya 1/2 jam ~ saya perap lebih kurang 1 jam
Panaskan minyak dan goreng ayam hingga masak.
Hidangkan panas2


    11 comments:

    kasihredha said...

    ayam goreng unk nasi goreng...hihi

    Ayu Safieza @ Humaira' said...

    mmm ayam goreng berempah + cajun kot....:) minggu ni kan minggu cajun sedunia bloggers:P

    tun_telani said...

    haha.. baru je nk jwb tu jugak. ayam goreng berempah cajun ^^

    izahdaut said...

    ayam goreng berempah cajun la nehh.. kan musim demam cajun kan kak sam. ikiki

    Mas said...

    ayam goreng cajuuuunnnnn.....
    betull kan kak....

    Cik Puan Izan❤ said...

    ayam utk nasi ayam..heheh

    anismelon said...

    ayam goreng tok nasi ayam..weee..

    Diana @ Melley Mey said...

    Assalamualaikum sam..
    sedapnya ayam goreng berempah cajun tu sam....

    Ayu Safieza @ Humaira' said...

    Yey.....:) Kak Sam.....adoyai...Ayu kat doha, bapok jauh nak naik unte g penang nih...hiks2....Insya'Allah end August balik Msia.....mmmmm sedapnya, dah terbayang sudukan hadiah tu kat mulooooot:P

    Diana @ bilakukatacinta said...

    ooopppssss..mengalir sudah air liurku

    K.Nor said...

    hahaa.. baru nak masuk meneka dah ada jawapan.. dah siap 2 homework ya sam :)