Tuesday, February 4, 2014

Tak berbaloi kan....

Assalamualaikum w.b.t



30 Januari 2014 jam 8.30 pagi di bilik bos.
Sedang kami (saya dan bos) rancak berbincang mengenai permasalahan kakitangan tiba-tiba bos berhenti berbicara dan bersandar di kerusi empuknya lalu berkata "tak berbaloi kan kita duk kat district". Saya terdiam sejenak sambil berfikir apa yang harus dikatakan. Rasanya jawapan terbaik adalah "kalau ikutkan memang tak berbaloi tapi pada saya senang je kita takkan dapat semua apa yang kita nak. Memang duduk kat HQ kerja tak banyak, nak atur staff pun tak susah tapi kena tinggalkan suami dan anak2. Jadi biarlah kerja susah kat sini tapi saya dapat duduk dengan family". Bos senyum lalu berkata "Haah betul tu, saya ni fikir rumah dekat je. Memang kepala berserabut tapi balik umah 5 minit dah sampai". 

Kesimpulannya bersyukur dengan apa yang diberi, Allah takkan bagi semua yang kita minta tapi Dia akan bagi apa yang terbaik untuk kita. Setiap masalah ada penyelesaiannya, jangan lari tapi hadapi kerana akan ada manis di penghujungnya. Syukur alhamdulillah kerana berpeluang bekerja dengan bos yang boleh diajak berbincang.


    2 comments:

    Qasey Honey said...

    slm Kak Sam..
    ye kak yg penting sentiasa bersyukur..kt mne pon kita keje..tetap ade kelebihan n kekurangannyakan..

    Kak Sam said...

    betul sangat tu QH