MY IKLAN

MY IKLAN

Monday, November 24, 2014

Bulan ni takde gaji!!!!


Assalamualaikum w.b.t

Sadis tak tajuk n3 ni???
 Minggu lepas dapat panggilan daripada staff hq. Saya kongsi sikit perbualan tersebut.

Saya: Hello..
Dia : Assalamualaikum pn. Ni E.... cakap.
Saya: Ooooo E..... Napa?
Dia: Maaf, ada benda nak bagi tau pn ni. Pn jangan marah.
Saya: Hish.. apanya? jangan buat saya cuak.
Dia: Bhgn kewangan suh saya bagitau, bulan ni pn takde gaji.
Saya: Pulak dah. kenapa?
Dia: Sebab bhgn kewangan tak sempat key in gaji pn. Diorang salahkan bahagian kejuruteraan sbb bla..bla..bla...bla..bla..
Saya: (hanya mampu mendengar)... abis tu bila saya boleh dapat?
Dia: Bulan 12. Pn marah ke?
Saya: Agak2 kalau saya marah sekarang, gaji saya boleh masuk tak minggu depan.
Dia: Ala pn jangan le cakap macam tu. Saya minta maaf sangat-sangat.
Saya: Betul pe saya cakap, nak marah pun tak guna. Ada le Allah bagi rezeki ikut lain nanti. Dah tertulis bulan ni saya takde gaji.
Dia: Maaf yea pn.
Saya: Takpe le. Cuma pastikan bulan depan saya ada gaji yea. Double tau..
Dia: ok pn..

Masa tu memang rasa macam takde perasaan. Apa yang difikirkan segala hutang piutang tak dapat dibayar bulan ni, bulan depan bayar double. Kepada mereka yang menguruskan gaji, sila lebih prihatin jangan kira gaji kita je, gaji staff lain pun kena tengok juga. Allah Maha Pemberi Rezeki, takde rezeki kat sini Dia bagi rezeki cara lain pulak. Aminnn....




    4 comments:

    extraordinary me said...

    Boleh x.. Blh je kasi cheque ke.. Huhu

    tun_telani said...

    alahai.. kesiannyer akak.. harap2 dieorg xlupa nk key in double gaji bln depan. terpaksa guna savings dulu la ye.

    Kak Sam said...

    Betul tu extraordinary me. Kita dah check dengan kawan2 boleh je buat. tapi tu le malas nak kecoh. Kalau bulan depan pun ada masalah masa tu baru depa akan kena.

    Kak Sam said...

    Harap2 le Tun....
    Kalau lupa gak tak tahu le.
    ermmm terpaksa le guna apa yang ada dulu..