MY IKLAN

MY IKLAN

Sunday, April 12, 2015

Makan-makan di JS Muara Kuala Gula

Assalamualaikum w.b.t.

Sebenarnya entry ni untuk hari khamis lepas tapi tak sempat sebab bos ajak pergi ke jeniang dan naik gunung jerai. Itu pun jam 4.00 petang minta kebenaran turun dulu dek kerana nak ambil ariq sebelum jam 5.00 petang dan terus balik ke sungai 2. Entry ni penutup untuk kisah percutian di taiping yang lepas. Sebelum pulang ke penang kami menuju ke Kuala Gula kerana dikhabarkan ada menu istimewa. Seperti biasa perjalanan berpandukan miss waze dan kami terus menuju JS Muara. Alhamdulillah masa kami sampai pelanggan tak ramai lagi dan suasana di restoran tenang dan mendamaikan. 

 
Kami pesan ketam lembut goreng tepung, gulai ikan sembilang, tomyam daging dan kangkung goreng belacan.


Hubby kata antara 4 menu yang di pesan, ketam lembut goreng tepung memang tidak mengecewakan. Alif yang picky eater tu pun boleh terima. Pernah menikmati ketam lembut ni masa berkunjung ke sabah pada tahun 2013. Kepada penggemar ketam tapi malas nak pecahkan kulitnya elok le beli ketam lembut ni, terus ngap je tak payah susah-susah.


Ikan sembilang yang dihidangkan memang segar tapi malangnya rasa kuah gulai tu agak kureng sikit sebab rempah ditumis tidak cukup masak. Kalau rempah yang digunakan dimasak dengan elok pasti rasa gulai ini tip top.


Kangkung goreng belacan pun biasa-biasa je, rasanya lain sikit bila anak-anak sotong dijadikan bahan rencah. Pada saya kangkung goreng belacan yang asli lagi sedap kut. Oooopppsss lupa snap gambar tomyam daging. Kalau pergi mana-mana wajib ada tomyam sebab itu adalah pembuka selera alif. Kalau takde tomyam memang payah le dia nak makan.



    2 comments:

    Unknown said...

    wihh sedap sekali,,


















    Obat Penyakit Ginjal Kronis

    Unknown said...

    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)