MY IKLAN

MY IKLAN

Wednesday, August 12, 2015

Capati Miezuri @ Bertam

Assalamualaikum w.b.t


Petang ni hujan di bandaraya Alor Setar, tiba-tiba teringat kat the best capati in Bertam. Capati lembut yang enak dinikmati bersama kuah dal pekat yang ditambah sedikit sambal. Kalau nak lagi terangkat order sekali dengan ayam masak ros, sekeping capati memang tak cukup. Dulu masa kerja di bertam sekali atau 2 kali seminggu mesti pergi makan pagi di sini. Kadang-kadang pergi makan sorang2 dan kadang-kadang pergi makan dengan rakan sepejabat.  


Ada juga menu lain yang disediakan, hb suka makan beriyani kambing. Lepas pindah seberang kadang-kadang kami pergi makan pagi pada hari sabtu. Capati 2 keping sorang dan nasi beriyani untuk ariq ngan aqil, kalau tak habis hb akan selamatkan. Kena datang awal sebab kalau lewat susah nak dapat tempat.


Dulu pelayan akan datang ke meja pelanggan untuk ambil pesanan dan lepas makan baru bayar. Tapi sekarang pelanggan perlu terus ke kaunter untuk membuat pesanan serta bayaran dan makanan akan dihantar ke meja selepas beberapa minit.


Nota: Sekarang ariq pun dah pandai makan capati. Jika ada urusan di bertam pada hari jumaat kami berdua akan makan pagi disini, 2 keping capati untuk mama dan sekeping untuk ariq.

    2 comments:

    tun_telani said...

    wahh... ariq hbs ke mkn sekeping capati tu.. ke mama yg selamatkn? hihi..

    Kak Sam said...

    ariq habiskan sekeping tu tun telani, jangan tak percaya.