MY IKLAN

MY IKLAN

Sunday, October 11, 2015

2 Entri 1 Hari

Assalamualaikum w.b.t

Semenjak ada talian internet sendiri saya berazam untuk membuat minima 2 entri 1 hari di MyHomework. Namun sehingga ke detik ini impian itu masih belum dapat direalisasikan sepenuhnya. Kadang-kadang tercapai, kadang-kadang hanya 1 entri sahaja dan kadang-kadang tiada entri langsung. Adakah tidak cukup masa atau tidak cukup tenaga??? saya sendiri tiada jawapannya. 

Entri hanya boleh dibuat setelah ariq tidur dan urusan rumahtangga selesai atau pun awal pagi ketika cuti mingguan. Waktu pejabat memang tak boleh le sebab nanti akan tergolong dalam orang-orang curi masa,  Nauzubillah. 

Memang besar cabarannya bila nak aktif semula berblogging, jadual harian perlu disusun sebaiknya dan masa yang ada perlu digunakan sepenuhnya. Di samping itu juga minda perlu terlebih dahulu memikirkan entri yang sesuai untuk dikongsikan. Jika telah duduk didepan laptop baru nak fikir memang sukar kerana kadang-kadang idea tak datang dan ini akan membuang masa. Rugikan.

Gambar juga memainkan peranan penting, selain idea yang menarik, gambar yang cantik dan unik akan menarik perhatain pengunjung dan pengikut. Rasanya masih belum mampu letakkan foto-foto cantik disini sekadar letakkan gambar-gambar yang difikirkan sesuai. 

Disamping itu juga saya akan berusaha menulis entri pelbagai variasi dan tidak terfokus pada satu-satu perkara sahaja. Saya lakukan kerana minat dengan harapan ada entri yang dapat memberikan manfaat kepada pembaca. Doakan agar saya mampu melakukannya.
~sekadar hiasan~


    No comments: