MY IKLAN

MY IKLAN

Thursday, December 23, 2010

Maha Pencipta

Assalamualaikum....
Majalah Pa&Ma memang ditunggu2 pada setiap bulan. Walaupun masa untuk membacanya terlalu terhad dan kadangkala tidak boleh dihabiskan, yang penting susunan koleksi di rak lengkap. Keluaran bilangan 124: Januari 2011 amat menarik perhatian dengan paparan ekslusif berkaitan Rahsia Alam Rahim: Saksikan fenomena pembentukan janin saat pertemuan telur ibu dan sperma bapa hinggalah usia mencecah 36 minggu. Allah Maha Besar. Jangan ketinggalan untuk untuk mendapatkannya di pasaran sekarang.
Berikut dikongsikan sedikit informasi yang terdapat dalam keluaran kali ini.
~Al-Quran ceritakan proses kejadian manusia~
Menurut Datin Aminah Zakaria, pakar dalam bidang agama, proses kejadian manusia di dalam rahim ibu menurut Al-Quran seperti diterangkan dalam Firman Allah dalam Surah Al-Hajj ayat 5 yang bermaksud ".....kami telah menciptakan kamu dari tanah, kemudian dari setitik air benih, kemudian dari sebuku darah beku, kemudian dari seketul daging yang disempurnakan kejadiannya dan yang tidak disempurnakan;"
Proses kejadian manusia terbahagi kepada beberapa bahagian;
1. Pertemuan antara sperma suami dan telur ibu - berada dalam bentuk air mani selama 40 hari.
2. Kemudian menjadi segumpal darah selama 40 hari.
3. Kemudian menjadi seketul daging selama 40 hari. Ketika ini Allah SWT menjadikan pancaindera dan menjadikan organ-organ dalaman. Semuanya terdapat dalam Firman Allah dalam Surah Ali'Imran ayat 6 yang bermaksud: "Dialah yang membentuk rupa kamu dalam rahim(ibu kamu) sebagaimana yang dikehendakiNya."
4. Cukup empat bulan kandungan, Allah SWT memerintahkan Malaikat meniupkan roh. Semasa meniup roh, Allah perintahkan Malaikat menulis empat perkara di dalam qadar manusia iaitu rezeki, ajal, amalan baik/buruk, nasib bahagia/celaka. TEtapi tulisan ini semua berdasarkan apa yang manusia pilih bila dewasa kelak.
5. Kemudian janin membesar sampai usia sembilan bulan dan lahirlah sebagai seorang bayi seperti Firman Allah dalam Surah Al-Taariq ayat 6 yang bermaksud: "Ia diciptakan dari air(mani) yang memancut (ke dalam rahim)."
Subhanallah!!!!

No comments: