MY IKLAN

MY IKLAN

Wednesday, February 23, 2011

Berakhirnya Suatu Penantian - Episod 2

~Gambar Ihsan My Beras, Pak Maon~
Assalamualaikum...
Atas permintaan ramai (ramai ke?) citer ni terpaksa disambung. Ulang sekali lagi "terpaksa" sebab dah kena babab ngan hani dan kak anymz. Tak sangka plak dapat perhatian gak citer tu. Memang petang isnin tu seronok sangat. Pagi selasa pergi jumpa pihak atasan untuk maklumkan berita tersebut (sbb fax terus pada aku), respon yang diterima amat menyedihkan. Baru sedar dimana kedudukan diri ini selama 2 tahun berkhidmat di sini. Terus rasa seronok tu berlalu pergi diganti dengan perasaan sedih yang amat sangat. Kecewa sangat masa tu.

Allah Maha Kaya. Pada pagi yang sama saya diminta untuk menggantikan rakan sejawat ke mesyuarat di ibu pejabat jabatan baru nanti (tempat lapor diri). Setibanya di bilik mesyuarat ada antara mereka yang telah mengetahui berkenaan berita ini. Semuanya mengalu-alukan kedatanganku. Sebenarnya dalam surat yang diterima, aku ditempatkan di SPU. Selepas mesyuarat tanpa di sangka pihak DTL mengajak aku berjumpa  pengarah untuk memaklumkan supaya aku di tempatkan di pejabatnya. Rasa macam kelakar sangat sebab belum lapor diri dah jadi rebutan. Hehehe tak baik tau. Tak de la sebenarnya dia nak tolong aku. Ye la duduk kat sg ara kerja kat SPU. Huihh jauh tu. Kalau dapat DTL kan bagus.

Tapi semalam memang weng le sebab kata2 pagi tadi tu sentiasa terngiang2 dan merobek hati aku. Balik rumah alif masih demam. Baba dia kata kejap OK kejap tak OK. Jadi bagi makan ubat, lap badan & sapu kepala dia dengan air asam jawa. Kurang le sikit panas badan dia. Jam 5.30 pagi tadi badan dia kembali panas semula. Sebagai ibu sudah tentunya nak jaga dia. Setelah berbincang, hubby kata biar dia yang jaga sebab aku perlu selesai semua perkara pada minggu ini.

Hari ni memang sedaya upaya cuba untuk menyelesaikan perkara2 yang telah disenaraikan. Sampaikan nak menjengah dapur teman2 pun tak berkesempatan.  Sempat le tengok dapur sendiri sekejap. Dapat berita saya adalah penerima hadiah Lucky Draw daripada Yus. Memang tergelak besar masa baca n3 tu. Itu le hakikat kehidupan manusia di dunia ini dalam tangis ada tawa, dalam sedih ada gembira, dalam susah ada senang dan byk lagi le. Terima pula SMS daripada bakal rakan sejabatan (kami dah kenal lama tapi jarang2 jumpa). Dia ajak jumpa dengan pengarah. Dia sarankan kami tukar tempat secara suka sama suka. Memang kesian le kat dia hari2 berulang dari pendang ke komtar. Tapi aku tolak sebab segan le. Semalam jumpa ikut orang lain, hari ni jumpa ikut orang lain. Dia pangkah kang padan muka aku. Lapor diri pun belum tapi dah macam2 gitu. Sekarang ni aku tawakal. Walau di mana aku ditempatkan pada 1hb nanti aku redha je la.

Balik pun agak lewat dan terperangkap dalam kesesakan lalu lintas. Masa tu berkesempatan le ke johor, shah alam, rembau dan helsinki. Macam2 ada. Jeles betul dibuatnya. Sampai rumah, dalam demam2 tu alif request nak makan ikan pedas yang mama masak. Gagahkan juga le. Bila dah siap dia makan 4-5 suap dah taknak. Sabor je le. Cadangnya tadi kalau suhu badan masih tinggi nak bawa di ke Lam Wah Ee. Alhamdulillah dah kebah sikit. Harap esok dia kembali pulih seperti sedia kala. Sebenarnya teringin nak buat puding jagung. Dah skodeng dapur k.nor. Tapi tiba2 perasaan malas menguasai diri. Terus cancel. Harap hujung minggu rasa rajin akan datang kembali. Ada permintaan untuk makan kek coklat buat kali terakhir.  Kesian sampai termimpi2 tu. Insyaallah.

18 comments:

Nieza said...

Kak Sam, org helsinki dh mai ziarah akak dh ni..haha cam na tu kak?dapat tukar mana? timur laut ke? ofis nieza pun kat timur laut gak PKDTL kat jln perak...nanti blk nk kena pi lapor diri kat sana. btw semoga dipermudahkan segala urusan ya.

Ayu Safieza said...

Kak Sam..ni ha owang doha dataaaang!!! :) what will be next??? Alhamdulillah yang baik itu dtg dariNYA.....:)

Kak Sam said...

Nieza...
Tq. Tunggu 1hb Mac. Harap2 dapat le dtl ke, komtar ke. Klu Spu gak tak kisah le.

Kak Sam said...

Ayu...,
Sowi soalan tu xleh jwb lagi. Akak simpan dulu ye..

Chik Mimi said...

Assalam kak sam(kakak ke)?kut2 ai lagi 'berusia' sg ara kat mana?kut2 mmg kita duk tertempuh bahu hehehe

~ yus ~ said...

Yus masih belum terima detail Kak Sam ni.

Esok satu hari yus takde sbb ke GH JB. Kalau Yus lambat nnti jangan tertanya2 ye, sbb mungkin masa Yus online terhad sikit after this...:(

p/s: Betul kata kak Sam. Dalam tawa ada duka, dalam duka ada juga tawanya. Mcm Yus lah, dlm pada suka2 birthday yus hari tu, hari yg sama juga dpt tahu ada sakit retinal detachmenet ni kan. Semua itu mmg petunjuk dari yang Maha Kuasa. ...

Ada hikmah di sebalik sesuatu...

qemaishak said...

k.sam tahniah menang lucky draw k.yus..
salam kenal ye..

Kak Sam said...

Chik Mimi...
Sya kat desaria. Hehehehe mungkin kat psr mlm sg ara kut kita terlanggar bahu.

Kak Sam said...

Yus....
Maaf sgt. Akak la ni kat hospital. Alif admitted. Dr suspect denggi. Deman dia teruk sgt. Tak pe le Biar semua selesai n kembali pulih seperti biasa baru kite citer psl hadiah tu. Kalau dah rezeki x kemana.

Kak Sam said...

Qema...
Tq n Salam kenal. Sori now tak leh nak kunjung balas. Tgh berkg kat spital. Insyaallah 1 hari nanti. Tungguuuu....

hana said...

assalamualaikum kakk...
firstly tahniah sbb tuko tmpt kije erk? akak kije kat spital ker tuh?? eh! akak misi eh?? haiihhh makcik lombab cam siput daya pengamatan.. muahahahahaa.....

dan tahniah dpt lucky draww... aiseyyy kite nih klu bab lucky draw mmg tk penah dapat! huhuhuuu

hana said...

eh laa... baru perasan komen akak.... anak akak kene denggi ker? mudah2an cepat sembuh dan akak pong take care yer.....

anymz said...

laar sam,anak kena denggi plak..
jaga anak tu dulu pastu baru gi sekeh pale pihak atasan yg buat ko rasa sedih tu..kalau dia tak paham2 gak bg tau akak..dulu ijahdaut ugut2 akak terus akak pakai bodyguard,pasni nanti akak arahkan bodyguard tu gi umah sam pulak..boleh gitu???...wakakaka

Nieza said...

kak sam, anak akak admitted spital mana kak? teruk ke denggi tu...brapa bacaan darah tu? pasal resepi roti yg sosej tu nieza lum dpt kepastian lagi main kopipes jer ingat maybe salah taip kot tgk kat blog CMG pun sama juga.

Kak Sam said...

Hana...
Kalu saya jadi misi, mesti petien tak kuar2 spital.

Kak anymz
minta bodyguard akak tu standbay. Nanti saya roger.

Nieza..
Hope children sg ara

mokwonik said...

tah2 kita silisih bahu kat lam wah ee kot..pak mertua mokwo selalu check up kat sana..hihi
apa2 pun mokwo harap Allah kurniakan yang terbaik buat sam, suami dan anak2..InsyaAllah
takecare n all d best di tempat baru!!
bangunan kat atas tuh , bangunan komtar ke??

Ayu Safieza said...

MMM takper...dinda sabar nunggu.....mmm Semoga Allah swt mudahkan urusan kak...dipalangkan dr ujian yg tak tertanggung........amen...

azieazah said...

Salam KAK SAM...
mencabar sungguh kehidupan kebelakangan ini ya...