MY IKLAN

MY IKLAN

Thursday, March 31, 2011

5 Jari

Assalamualaikum...
Semalam masa duk menjelajah blog teman2 lama dan baru sempat juga jeling manja kat tv yang menyiarkan citer DONUT (tbetul ke tajuknya? Nampak sangat tak fokus). Tak mau le kupas pasal citer tu. Tapi aku suka pada kesimpulannya, 1 jari dituding kepada orang 4 lagi tunjuk ke arah diri kita sendiri. Jadi tidak perlu le kita mencari aib atau memburukkan orang lain. Adalah lebih baik gunakan masa yang ada untuk muhasabah diri kita sendiri. Ok bye..bye.. kay el...


    12 comments:

    tun_telani said...

    btol tu kak sam.. dulu masa zaman sekolah kecik2 dulu cikgu tun pun pernah ckp camtu. smp skrg pun masih ingat lagi =) ilmu yg baik mmg patut dikogsi bersama ^^

    farhana masdo said...

    sokong ini !!

    Yatie said...

    Assalam Sam,
    mmng betul apa yg di perkatakan ni...jngn suka salahkan orng lain..kita muhasabah diri kita sendiri lebih baik...tq berkongsi info..

    FairyLilly said...

    You are absolutely right.
    Biasanya kalau saya bengang atau tak puas hati dgn seseorang, saya suka luah dalam blog. Tapi bila fikir semula, mungkin ada silap saya, takpun saya yang terlebih sensitif. Kena muhasabah diri jugak

    MamaEma said...

    betul tue...jgn tuding pd orang lain.... tengok dulu pada diri sendiri...

    MULAN said...

    betol tu kak sam... tapi kalau dok asyik jaga hati orang lain, tapi hati kita yg perit camna ekk...

    Ayu Safieza said...

    Assalamualaikumwbh Kak Sam...

    selamat Bekerja...:) Benar.....muhasabah diri setiap hari sebelum lena..maafkan semua org...kerana tiada yg sempurna....:)

    Qaseh dalia adelia said...

    betul tu .. satu kita buka keaiban org berjuta dtg balik.. so ~ jgn tuding2 jari kat org ye

    Kalamhati said...

    byk kali jugak sy tengok cerita donut tu..
    banyak pengajaran dlm cerita ni kan..

    tuduh org tak baik sedangkan kita lebih teruk dr tu..huhu nauzubillah

    Tentang Hati said...

    salam...
    salam perkenalan yer...

    nOOrsha said...

    salam kak sam... saye x pnh tgk ceter donut tu..sedap ea? nanti nk cari kat youtube la kot2 ade yg upload ceter tu kt utube..hehe..pepon dunut mmgh sedapppp...

    Mas said...

    setuju......