MY IKLAN

MY IKLAN

Friday, April 1, 2011

Begitulah KetentuanNya

Assalamualaikum...
Dapur masih bercuti jadi tak boleh nak cerita pasal masak memasak. Penat memandu masih belum hilang. Malam tadi seronok melayan karenah anak2 yang amat dirindui. Semalam mendapat perkhabaran yang amat mendukacitakan. Perkara yang amat ditakuti benar2 menjadi kenyataan walaupun telah telah memohon kepadaNya minta dijauhkan. Sebagai manusia biasa rasa kecewa dan sedih menguasai diri ketika itu. Apa yang mampu dilakukan adalah terus berdoa kepadaNya agar diberikan kekuatan untuk menerimanya dan terus berfikiran positif. Alhamdulillah hari ini perasaan lebih tenang. Tanamkan dalam diri setiap apa yang ditentukan olehNya adalah baik untuk diri kita,jika bukan sekarang insyaallah pada masa akan datang.

Hitunglah Nikmat Allah Yang Dianugerahkan kepadamu
Sebagai Ganti Dari Menghitung Penderitaanmu.


    10 comments:

    Sofea said...

    Sam..selamat kembali ke Penang, lama juga ye kat KL..mesti tersangat rindu pada suami & anak..!

    Diana @ Melley Mey said...

    yer betul tu kak sam... bak kata org.. mungkin ada hikmah d sebaliknya yang belum kita ketahui lg kan..

    ~ yus ~ said...

    perkhabaran apalah agaknya yang amat mendukacitakan Kak Sam tu.

    Semoga tabah menhadapi ujian dariNya ya.

    Nieza said...

    salam winduu kak sam...dah blk yer...awat sedih tu kak?semoga tabah yer hadapi dugaan dan cabaran dlm kehidupan..

    Ezadlieza said...

    salam k.sam...lamanya cutiiiii...apa khabar kak??? semoga akak sihat2 jer yer....

    Muzhirah said...

    Kak Sam...setuju dengan penyataan akak..semoga tabah mengharungi saat2 itu...

    cik cek said...

    Apa pun dugaan yang mendtg....kak cek doakan Sam tabah...hanya Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNya....

    ima said...

    assalam kak sam...semoga ketenangan sentiasa mengiringi hidup akak...

    Mas said...

    kak sam..
    lama cuti...
    rindu kat akak..
    dugaan apa tu kak..moga akak tabah menghadapinya...

    Ayu Safieza said...

    Assalamualaikumwbh kak Sam...

    It is alway one or two tunnels..some can be longger than the other one...but in the end, there will always light for you...WHEN YOU HAVE MASTERED YOUR MIND , YOU CAN ACHIEVE EVERYTHING YOU WANT IN LIFE!! Bizinillah.....Insya'Allah..

    Take Care Kak...:)