MY IKLAN

MY IKLAN

Friday, November 28, 2014

Makin susut...

 Assalamualaikum w.b.t
Bulan lepas bawa ariq pi klinik, cucuk 12 bulan. Misi bising sebab berat dia tak naik banyak dan graf BMI jatuh menjunam tapi masih dalam zon warna putih. Bulan 1 nanti kena pergi klinik lagi sebab nak monitor berat badan dia. Kata misi, kerapkan bagi makan sayur masak lemak. Tapi masalahnya weekday balik kerja saya memang tak masak, yelah untuk 2 mulut je macam tak berbaloi. Lagipun biasanya, pukul 8 malam memang dia dah lena. Kalau tak lena alamatnya saya tak boleh buat apa. Memang kesian sebab dia sorang-sorang je, kalau balik penang sakan dia main dengan abg long dan abg cik. Menurut cikgu kat taska, ariq ni le paling kuat makan, harap betul le apa yang di cakapkan tu. Dia masih breastfeed lagi, susu formula ada dalam beg ke taska sebagai back up kalau ebm yang dibekalkan tidak mencukupi ataupun saya balik lambat. Dia ni agak aktif, biasanya lepas ambik di taska saya akan bawa pergi main di taman atau jalan-jalan tesco, mydin @ alor setar mall. Hrrmm nak bagi makan apa yea???



    2 comments:

    Amie said...

    Kesiannya... memang benar misi suka bising kalau berat badan tak seperti yang dikehendaki, lepas tu terpaksa bawa jumpa doktor... biasanya yang menyusu badan memang beratnya tak berapa nak naik, tapi kalu boleh bagilah makan apa yang dia suka... sambil bermain, kejar dia bagi sesuap dua, lama-lama banyak juga makanan yang masuk perutnya.

    Kak Sam said...

    Tu le Amie.. alhamdulillah ariq aktif so saya tak le risau sangat.